Helgen!

Sorry för dålig uppdatering här på bloggen men december är vår mest hektiska tid på året. Alla vill bli fina i håret till jul och nyår och många tar itu med sina krämpor och vill ha massage. På fredagkvällen tog hela styrkan på Style Station ett break med julfest. Vi började med lite förfest hos Sara och sen vidare till Enoteket. Alla pratar om Enoteket så vi var tvungna att testa detta heta ställe istället för att äta julbord nånstans. Supersnyggt ställe med riktigt genomarbetad design, många detaljer som man säkert kan upptäcka nya varje gång man går dit. Kul upplägg med vinautomaterna som man kan tanka på pengar på ett kreditkort till. Sen tar man ett helt glas eller halvt eller en smakdutt som dras av från kortet. Maten smakade jättebra ,det enda negativa var problemen att erbjuda mej som laktosintolerant en dessert. Det fixade sig till slut men var inte super.Som en sötsaksmänniska bara mååååste jag avsluta en tvårätters med efterrätt.






I den delen av restaurangen som vi satt fanns olika bås att sitta i
och vi satt i det Marylin Monroe inspirerade familjebåset











Förrätter



LÖRDAGEN:

Det kommer se ut som vi inte gjort annat än ätit den här heelgen men i lördags blev det först lite jobb och på kvällen blev det tacosmys (säkert inte ensamma om det ) men så här såg våra tacos ut. Vad äter ni med era tacos?



Cheddarcheese dipsås,bananer, riven västerbotten ost,feteost ,gurka,
tomat och gräddfil.

,

Hela familjen äter klassisk tacosås utom jag så jag får ha min tropiska
för mig själv ( ibland tar jag pineapple salsa)



Alltid vanlig tacokrydda




Har ni provet att krossa ostchipsen i tortillabrödet ? GOOOTT



Det hela avslutas med lördagsgodis och julgottis.

SÖNDAGEN:

Julbord med familjen på Dufveholms Herrgård. Vi var här första gången för två år sen och det är
 det är det klart bästa julbord vi nånsin ätit. Smakerna är fantastiska, miljön underbar, servicen extremt bra ,inga problem att fixa laktosfritt här inte.

 








Kan inte riktigt bestämma mig om tomten är läskig eller fin







Först får man gå in i salongen och bli serverad en varm äpplemust med
kanelsmak.Jättegod och så kommer man i julstämmning,







Barnen vill att vi ska göra ett sånt här hemma men det känns som
lite väl överkurs hur kreativa vi än skulle va







Tom laktosfri Jansson fixade dom (min absoluta favorit på julbordet)
vad gillar ni mest?



Äpplekaka, hjortronsorbet ,hallonsorbet och hallonmaränger.



Även den här dagen avslutas med godis

Kram /Carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0